Hirdetés

2024.10.08. 10:34

Hogyan írjunk olyan tartalmat, ami jól teljesít az online keresőkben?

Profi szövegírással rengeteg forgalmat generálhatunk vállalkozásunk számára, de hogyan is vágjunk bele, ha még nem mozgunk otthonosan a tartalommarketingben? Alábbi cikkünkben összegyűjtöttük az alapvető tudnivalókat!

PR cikk

Forrás: 123rf.com

Végezzünk alapos kulcsszókutatást!

Első lépésként határozzuk meg, hogy konkrétan mely kulcsszavakra vagy kifejezésekre szeretnénk rangsorolni. Ehhez használhatjuk a Google Kulcsszótervezőjét, illetve más szoftvereket is, melyekben a pontos keresési számokat is megismerhetjük. Fordítsunk kellő időt a helyes kulcsszavak felkutatására, hiszen csakis így lehet sikeres a tartalommarketing.

Keressünk kiegészítő kulcsszavakat is!

A témakörhöz szorosan kapcsolódó kifejezések használata erősíti a szövegünk minőségét. Például ha a “10 legjobb webshop ötletről” szeretnénk írni, akkor olyan kulcsszavakat is érdemes beépíteni, mint a vállalkozás, értékesítés, e-kereskedelem, hirdetés, keresőoptimalizálás stb. Ezzel a Google is látni fogja, hogy a tartalmunk releváns és szakmailag minden bizonnyal színvonalas.

Tervezzük meg a szöveg felépítését!

A SEO szövegírás egyik legfontosabb pillére, hogy a szövegstruktúránk átgondolt és felhasználóbarát legyen. Éppen ezért igyekezzünk átlátható módon felépíteni a tartalmainkat, és a lényeges információkat előtérbe helyezni. Ne feledjük, hogy a legtöbb felhasználó nem A-tól Z-ig olvassa majd a szövegünket, hanem úgynevezett átfutó olvasással pörgetik majd végig – azaz csakis a számukra lényeges részeket keresik, melyeket a jól megfogalmazott és elkülönített alcímek alapján találnak majd meg.

Osszuk fel alcímekre a szövegünket, és írjunk kb. 3-5 mondatos bekezdéseket, hogy a tartalmunk könnyen fogyasztható legyen. Használjunk félkövér kiemeléseket is, melyekkel nagyszerűen előtérbe helyezhetjük a legfontosabb információkat. Fókuszáljunk arra, hogy már az alcímekkel is értékes tartalmat közvetítsünk a felhasználók irányába, és ez motivációt adjon a bekezdések elolvasásához.

Hívjuk bátran segítségül a mesterséges intelligenciát!

Az AI szövegírás hatalmas segítséget jelenthet, ha tudatosan használjuk. Ugyan nem feltétlenül lesz minden helyes és profi, amit az AI legyárt számunkra, viszont a szövegstruktúra megtervezésében és ötletek adásában valóban hasznunkra lehet. Itt a legfontosabb teendő, hogy ismertessük minél részletesebben az AI számára, miről is szeretnénk tartalmat készíttetni. A szöveget pedig szükség esetén korrigáljuk, hogy szakmailag biztosan helyes legyen.

Készítsünk optimális hosszúságú tartalmat!

A tartalom ideális hosszúsága elsősorban a versenytársak tartalmaitól függ. Itt remek kiindulópont lehet, ha az adott kulcsszóra történő keresés első 10 találatának átlagos hosszúságát vesszük alapul.

Egy blogcikk általában minimum 300-400 szavas, viszont előfordulhat, hogy 1200-1500, vagy még több szavas hosszúságot is igényelhet a téma kivesézése. Persze csak akkor írjunk hosszabb szöveget, ha az még nem megy a minőség rovására, tehát inkább legyen egy ütős 500 szavas cikkünk, mintsem egy közhelyekkel teli 750 szavas tartalmunk.

Feltöltés előtt ellenőrizzük még egyszer a szövegeket!

Végül olvassuk át újra a tartalmakat, és ellenőrizzük a struktúrát és a helyesírási hibákat is. Mielőtt publikálnánk, aludjunk rá egyet nyugodtan, hiszen friss fejjel számos dolgon javíthatunk. Akár ismerőseink és kollégáink véleményét is kikérhetjük, hogy visszajelzéseket és építő kritikákat kapjunk.

A fenti tippek segítségével valóban Google-barát tartalmakat készíthetünk. Kövessük lépésről lépésre a tanácsokat, és igyekezzünk minél könnyebben fogyasztható szövegeket írni. Rendszeres gyakorlással garantáltan fejlődni fogunk, amit a Google és természetesen az olvasóink is értékelnek majd. Írásra fel!

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában