Autósport

Tegnap, 8:00

Kockáztatott a bajnoki bronzérmes vanyarci pilóta csapata

Az idei szezonban Tim Gábor a GT autózás világában mutathatta meg tudását. A vanyarci ralis az Eset Cup bajnokságban indult a GFS Racing csapatával egy Lotus Exige V6-tal. Az autója az év elején a mezőny leggyengébb kocsija volt, de a szezon végére már a középmezőnnyel küzdött, sőt, a GTX értékelésben a harmadik helyet szerezte meg, jóval erősebb autókat megelőzve.

Nool.hu

A bajnokságot a hétszeres bajnok vanyarci pilóta még egy alapverzióval felszerelt Lotus Exige V6 Cup R versenyautóval kezdte, amellyel nem volt esélye a GT3-as, GT4-es autók ellen. De már a szezon második versenyén szállított egy meglepetést, mikor a Red Bull Ringen az első versenyt megnyerte a GTX kategóriában. Igaz, ehhez jókora szerencse is kellett.

Kockáztatott Tim Gábor, akinek az autója hétről hétre erősebb lett
Kockáztatott Tim Gábor, akinek az autója hétről hétre erősebb lett
Forrás: Beküldött fotó

Az év során az autója versenyről versenyre fejlődött és Tim Gábor is megszokta a gyakran harminc fő feletti mezőnyt, illetve az olyan autók elleni küzdelmet, amelyek akár 3-400 lóerővel is erősebbek voltak az övénél.

„Az év elején volt egy kupás Lotus Exige-ünk, amiben egy 360 lóerős Toyota motor dolgozott, igazából pályanapokra és a Lotus Cup Europe bajnokságra alkalmas. Az Eset Cup-ban a leggyengébb autók is 470 lóerő környékén voltak, a GTX kategóriában pedig még ennél is jóval erősebbek. Így nem voltak nagy elvárásaink az év elején, de ez a szezon során megváltozott. Nem gondoltam, hogy a bajnokság utolsó két futamán még a GTX bajnoki címére is lesz esélyem” – emlékezett vissza Tim a szezon elejére.

Az élmezőnnyel viaskodott

Az autója főként a felfüggesztés terén javult az év elején, illetve a súlya is csökkent. De az erő nem jött meg. Hiába voltak a jobbnál jobb rajtok, a futamokon Tim nem tudta tartani az erősebb autókat. Ugyan szorgosan gyűjtötte a pontokat, a sorozat hatodik versenyén, a Slovakiaringen jött el az esély, hogy akár a bajnoki éllovast is utolérje. Mindössze 5,5 pont hátrányban a második helyen állt, a bajnoki győzelemhez el kellett volna kapni a KTM GTX-el versenyző cseh Koukola-t.

A lehetősége megvolt, hisz az autóba végre megérkezett az erősebb motor, mely már 430 lóerőt tudott. De a nagyobb tempó olyan technikai problémákat is hozott magával, amire nem volt a versenyen megoldás. Így hiába volt biztató a tempó, ahhoz, hogy célba érjen, a futamokon 6-8 másodperccel kellett lassabban mennie. Így a bajnoki esély elúszott és a harmadik helyre csúszott vissza a magyar pilóta.

Tim Gábor nem mutathatta meg teljesen, hogy mire képes
Tim Gábor nem mutathatta meg teljesen, hogy mire képes
Forrás: Beküldött fotó

„Természetesen a GFS Racing pontosan tudja, hogy kell autót fejleszteni. Az, hogy a motor erejét jelentősen növelték, az kockáztatás volt. Csak így volt esélyünk, hogy egy olyan eredményt érjünk el, amiről az év elején nem álmodtunk. Mondhatjuk, hogy 19-re húztunk lapot és nem jött be. A motor erősebb lett, de más területeken is fejleszteni kell, amihez komoly erőforrások, azaz pénz kell” – így magyarázta Tim a műszaki gondokat.

Csehországban dőlt el minden

Szeptember elején a bajnokság szezonzáró hétvégéje következett a csehországi Brno versenypályán. Matematikailag még volt esély a dobogó bármelyik fokára, de a realitás a harmadik hely megtartása volt, nagyobb szerencsével a második helyre is lehetett azért gondolni. Azonban hiába volt a pálya kedvezőbb a Lotus számára, a műszaki gondok súlyosbodtak, a motor csak pár gyors kört engedélyezett, nem lehetett folyamatosan a maximumot kérni az erőforrástól. Így, ahogy a Slovakiaringen, itt is vissza kellett venni a tempóból.

Tim Gábor sokat köszönhet a csapatának
Tim Gábor sokat köszönhet a csapatának
Forrás: Beküldött fotó

„Nem ilyen szezonzáró hétvégéről álmodtam. Van egy szuper autóm, már egy egész erős motorral és mégsem versenyezhettem valójában. Szerencsére a csapatfőnök, Burkus Egob engedte, hogy legalább egyszer, új gumikon kipróbáljam, mi is van a kocsiban. Megkaptam a második időmérő edzésen a lehetőséget, hogy odapörköljek egy kör erejéig. A 30 fős mezőnyben a 15. időt autóztam, olyan autókat előztem meg, mint a KTM GTX, Lamborghini Super Tropheo, vagy az új kupás Porsche és az összes GT4-es autó. Ez hatalmas megkönnyebbülés volt számomra, hogy láttuk, igenis ezzel a kocsival műszaki gondok nélkül tényleg lehet komoly eredményeket elérni” – mesélte Tim a leggyorsabb körének történetét.

A vanyarci pilóta az első és második versenyen is a GTX harmadik helyét szerezte meg és a bajnokságot is ebben a pozícióban zárta.

Tim Gábor a dobogó harmadik fokán
Tim Gábor a dobogó harmadik fokán
Forrás: Beküldött fotó

Kockáztatott, de már előre tekint a vanyarci pilóta

„Ha az év elején azt mondja valaki, hogy ezzel a kocsival a bajnokságban harmadik leszek, azon biztos jót derültem volna. De a szezon során jött meg az étvágy és most csalódásként élem meg, hogy az utolsó két futamon csúszott ki a lehetőség a kezünkből, hogy egy hatalmas meglepetést okozzunk. De reálisan kell nézni azt, ami történt. Az ellenfelek költségvetésének csak töredékéből versenyeztem egy gyengébb autóval. Minden futamon célba értem, a 14 futamból tízen a dobogón végeztem. Erre büszkének kell lennünk és azok is vagyunk” – foglalta össze az évét Tim.

Tim Gábor az Eset Cup GTX kategóriájának harmadik helyét szerezte meg a GFS Racing Team csapattal. Összesen öt országban 14 versenyen indult és rengeteg GT autós tapasztalatot szerzett.

„Örülök, hogy ilyen sokat ülhettem autóban. Ez a csapatnak és támogatóimnak köszönhető. Remélem, már a télen kiderül, hogy hol és hogyan folytathatom a karrieremet. Szeretnék a GT autózás világában maradni, ezen fogunk dolgozni a tél során. Köszönöm mindenkinek aki névvel, vagy név nélkül támogatott és segített. Ez a bajnoki harmadik helyéért járó trófea nekik is jár” – köszönte meg a szezont Tim.

A GTX bajnokság végeredménye:
1. Petr Koukola (KTM GTX) 73 pont. 2. Adam Konopka (Lamborghini Huracan GT3) 68. 3. Tim Gábor (Lotus Exige V6 Cup R) 62.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában