2024.03.18. 13:00
Megkezdik az informatikai nevelést a bátonyterenyei óvodákban
Az elmúlt hetekben kezdtek a programozás alapjaival ismerkedni a gyerekek a bátonyterenyei óvodákban. A cél, hogy a kicsik alapvető ismeretekkel rendelkezzenek az infokommunikációs eszközökről, azok használatáról, megismerjenek néhány képességfejlesztő programot, és azokat önállóan használni is tudják.
Játékká válik az informatika világa a bátonyi óvodákban
Forrás: Beküldött
– Olyan anyagot állítottunk össze, mely gyermekközpontú pedagógiára ösztönöz és a korszerű informatikai eszközök használatának játékos előkészítésére épít. Elemei az anyanyelvi kommunikációhoz, a vizuális kultúrához, a matematikához kapcsolódnak – tájékoztatta portálunkat Kövesdy Katalin, a Bátonyterenye Városi Óvodák vezetője.
– Az informatika játékos alkalmazásával számos képesség fejleszthető eredményesen, egyéni ütemben, kudarc nélkül.
A kor kihívásait nem lehet figyelmen kívül hagyni
Mint mondta, az informatika az óvodások korcsoportjában csupán előkészítő játékaival, eszközeivel van jelen. Tehát a számítógép, tablet ugyanolyan önként választott játékeszköz, mint akár a babakonyha vagy a Lego. A kor kihívásait nem lehet figyelmen kívül hagyni, mindenhol elfogadott az új technika nevelési célú alkalmazása. Ezért Bátonyterenye minden óvodájában megkezdik az informatikai nevelést, az alapfokú programozás oktatását.
Kövesdy Katalin arra is kitért: az informatikai eszközökkel való ismerkedés az óvodában nem a számítógép használatával kezdődik. Sok olyan játék van, melyekkel megalapozható az információs kultúra, a későbbiekben pedig a számítógép használata. Ilyen például a teknőc és a robot játék, melyek a téri tájékozódást és a kommunikációs készséget fejlesztik.
Számos képesség fejleszthető az informatikai neveléssel
– Az informatikai neveléssel bizonyos képességek fejleszthetők. A vizuális és auditív felfogó képesség, a problémafelismerő és -megoldóképesség, a szellemi aktivitás, a beszéd és a kommunikáció, az emlékezet és a gondolkodás, a figyelem, a képzelet, a téri tájékozódás, a koordinációs képesség, a finommotorikai készségek, sőt az önbizalom és az önértékelés is fejleszthető
– hangsúlyozta az óvodavezető, aki arról is beszámolt: – A gyermekek soha nem ülnek egyedül az eszközökkel, mindig élénk aktív kommunikációs környezetben alkotnak, ahol beszélgetnek, közösen oldanak meg problémahelyzeteket.
– Példát szeretnénk mutatni arra, hogy az informatikai eszközöket mennyire sokoldalúan, értelmesen, eredményesen tudjuk használni nevelő-oktató munkánkban, a gyermekek sokoldalú fejlesztésében – húzta alá Kövesdy Katalin.