2024.03.07. 12:51
Csalások
Rendelés előtt nézzük meg, mit írnak a cégről a vásárlók - Lászlók Judit gondolatai a témában.
Bár rengeteg felhívást tesznek közzé a hatóságok, miszerint mire kell figyelni az online rendeléseknél azért, hogy ne váljunk csalás áldozataivá, mégis rendre sokakkal megtörténik. A minap egy ismerősöm számolt be róla, hogy cipőt rendelt egy megbízhatónak tűnő webshopból. Sajnos, azonban amikor átvette a terméket kiderült, hogy csúnyán átverték. A megrendelt drága cipő helyett egy silány minőségű, teljesen más kinézetű árut kapott. Ezután természetesen szerette volna felvenni a kapcsolatot a webáruházzal, de már azt az oldalt sem találta meg, ahol a rendelést leadta. Ugyanakkor az internetes kereséseknek köszönhetően rátalált több olyan személyre is, akik hasonlóan jártak, mint ő. Ezért végül a fogyasztóvédelemhez fordult.
Ilyen esetben a szakemberek szerint segítségért lehet még fordulni a Fogyasztóvédő alapítványhoz és a Magyar Rendőrséghez is. Ha pedig a webáruház külföldi székhelyű, és az áldozatoknak nyelvi vagy jogi nehézségeik akadnának, akkor az Európai Fogyasztói Központon keresztül érvényesíthetik a jogaikat, valamint információt is kaphatnak ingyen. Én javasolnám még azt is, ami számomra leginkább bevált módszer, hogy rendelés előtt keressünk rá az adott webáruházra az interneten, hiszen sokat elárulnak a vásárlói vélemények, illetve az is, ha nem találunk ilyet. Szintén sokat segíthet, ha kikérjük a környezetünkben élők véleményét, hátha nekik már van a tapasztalatuk a bolttal kapcsolatban.
Persze, ha nem akarunk ilyen körülményesek lenni, akkor mindenképpen ellenőrizzük a webshop cégnevét, a címét, a telefonszámát vagy éppen a Facebook oldalát, amennyiben egyikről sem találunk információt váratóan egy kamu webshoppal van dolgunk.