Kereskedelem

2022.12.23. 20:14

Ezek a termékek fogynak leginkább az év végén Nógrádban is

A gazdasági helyzet miatt szűkösebbé vált a családi kassza, azonban a karácsonyi menühöz mindenki próbálja beszerezni az alapanyagokat. A vásárlók idén jobban odafigyelnek arra, hogy ár-érték arányban vonzó termékeket vásároljanak.

E-L. Zs.

Sokan már novemberben megkezdik a bevásárlást a karácsonyi ünnepekre, az ár-érték arányt persze nézi az emberek többsége

Forrás: Nool.hu

Fotó: Szakony Attila, Zalai Hírlap

– Ilyenkor a szokásosnál nagyobb mennyiségben fogy a hal, a virsli, az édesség, megjelennek a változatos ízvilágú szaloncukrok, téli ízesítésű alkoholtartalmú italok. Tavaly átlagosan 10-15 százalékkal nőtt a forgalom az adventi időszakban, s idén is hasonló emelkedésre számítunk az év végén – mondta Maczelka Márk a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Korábbi évekhez hasonlóan idén is a friss hal a karácsony slágerterméke, ezek közül is a ponty, pontyszelet, harcsafilé, lazac és a halászlé kap hangsúlyos szerepet.

Összességében a hazai és import édesvízi és tengeri halakból 55 tonnányi jut majd el az üzletekbe. Az ünnepi hetekben emellett a füstölt áruk is nagyobb figyelmet kapnak. A karácsonyi, szilveszteri időszakban kiugró a forgalma a tejtermékeken belül a főzéssel és sütéssel kapcsolatos árucikkeknek, a sütőmargarinoknak, tejfölöknek, túróknak, a mascarponenak, a tejszíneknek, valamint a sajtoknak. 

Bevásárlás
Különösen népszerűek a különféle tejtermékek
Forrás: Pexels 

Tavaly a teljes tejosztály forgalma 17 százalékkal nőtt ebben az időszakban. Az egyes kategóriák teljesítménye ezen belül változó volt: a vaj 51, a tej 26, a túró 11, a tejföl 48, a sütőmargarin 200, a sajt 30, a mascarpone 160 százalékos növekedést ért el a szeptemberi forgalomhoz képest. A bejglik, tekercsek, sütéshez szükséges tészták, süteménylapok forgalma az ünnepek előtti néhány hétben szintén kimagasló. Ahogy az időjárás hűvösebbre fordul, a banán forgalma is meredeken emelkedni kezd, illetve többen keresik a citrusféléket is. 

A karácsonyi időszakban az alkoholos italok terén az olyan klasszikus kategóriák népszerűek, mint a keserű és a whisky, de kedvelt a rum, a konyak és a gin is. Az eddigi tapasztalatok szerint egyes termékkörök esetében a vásárlók a közepes árkategóriájú termékekről az alacsonyabb árkategóriájú termékekre tértek át, s megnőtt a saját márkás termékek aránya az utóbbi időszakban – tájékoztatta portálunkat a Spar Magyarország.
 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában