2024.01.08. 18:08
Újra a divaté lesz a főszerep a fővárosban
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár tizenharmadik alkalommal, 2024. január 22. és 28. között rendezi meg a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW). A divathét fő helyszíne a Szépművészeti Múzeum épülete lesz, a Fashion Hub sokszínű, főként a Z-generációra fókuszáló programjainak pedig az Andrássy úti Hungarian Art and Business épülete ad otthont. Az esemény a tradíciók és a modernitás, az értékőrzés és a kortárs szellemiségének találkozását hozza el a nagyközönség számára.
A Budapest Central European Fashion Week az elmúlt évek során a közép-európai régió egyik legfontosabb divateseményévé vált, a szakma képviselői, a buyerek, a tervezők, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának elsőszámú platformja a térségben.
A január 22. és 28. között megrendezésre kerülő programsorozaton több mint 20 márka mutatkozik be.
Az egyes kategóriák az előző szezonban bevezetett szakmai elvek mentén, a rendezvényt támogató tanácsadó testület, az Advisory Board által kidolgozott kritériumrendszer alapján kerülnek kialakításra. A magyarok mellett régiós tervezők munkáival is találkozhat a közönség azzal a célkitűzéssel összhangban, hogy az esemény egyfajta hidat képezzen a térség országai között a szakmai színtéren. A régiós márkák jelenlétével emelt központi rendezvény lehetőséget teremt a kreatív ágazatok exporttevékenységének növelésére, a bemutatkozás egyúttal ugródeszkát is jelent a márkák számára a nemzetközi piacokra. A catwalk showknak és kollektív bemutatóknak a hazai és egyetemes művészeti örökség kiemelkedő helyszíne, a Szépművészeti Múzeum épülete ad otthont.
Az előző szezonban találkozhatott a közönség a BCEFW történetében először a Fashion Hub koncepciójával.
A nemzetközi divathetek szakmai gyakorlatát követve, az itt megrendezett tematikus, ingyenes programok kötetlen formában mutatják be a divat világát. A BCEFW teljes ideje alatt, a Fashion Hub az Andrássy úti Hungarian Art and Business épületében várja a látogatókat.
A szakmai előadások, fenntarthatóság és technológiai innovációkra fókuszáló workshopok, kerekasztal-beszélgetések kifejezett célja a fiatalok, a Z-generáció megszólítása, inspirálása a divat irányába.
„A MDDÜ stratégiájának kiemelt célkitűzése, hogy erősítse a hazai divat- és desingipar pozícióját a régiós színtéren, az ennek jegyében megrendezett események pedig az ország turisztikai vonzerejét is növelik. A BCEFW helyszínválasztása országimázs szempontjából is nagyon előnyös, hiszen az érdeklődők, a nemzetközi szakmai közönség és a média képviselői a Szépművészeti Múzeum, a Városliget, a Hősök tere és az Andrássy úti HAB épületének lokációjába, a főváros egyik legfontosabb turisztikai központjába látogatnak.” – mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A BCEFW helyszínei és programjai ötvözik az értékőrzés és a modernitás jegyeit.
A Szépművészeti Múzeum a művészeti örökség üzenetét hordozza, a Fashion Hub pedig az új generációt állítja középpontja. Az esemény amellett, hogy hagyományteremtő céllal fekteti le legfontosabb szakmai elveit és koncepcióit, folyamatosan megújul, színesíti programjait. Azon túl, hogy a divatszakmai események között az egyik legmeghatározóbb a régiós színtéren, a múlt és jövő inspirációinak izgalmas találkozását hozza el.