2017.11.28. 15:08
Ilyen lesz a hibrid repülőgép
Három év múlva jöhet az elektromos-hibrid utasszállító.
2017. november 28. Az Airbus által 2017. november 28-án közreadott látványterv az Airbus e-FanX kísérleti hibrid repülõgéprõl. A gép egy elektromos turbóventillátoros és három hagyományos hajtómûvel fog repülni, az áramot pedig a repülõn belüli, generátorként mûködõ turbina fogja termelni. (MTI/AP/Airbus)
Európa vezető gépipari vállalatai, az Airbus, a Siemens és a Rolls-Royce három éven belül elektromos-hibrid utasszállító tesztrepülőgépet indítana útjára, ezzel verseny indulhat az Airbus és a Boeing között a kisebb elektromos utasszállító gépek előnyeinek kihasználására – olvasható a vg.hu oldalon.
A három európai nagyvállalat egy BAe 146-os közepes hatótávolságú utasszállító repülőgép hibrid-elektromos meghajtású módosított változatát készülnek elkészíteni 2020-ig. A fizető utasok ugyanakkor csak jóval később, 2030-tól utazhatnának a száz férőhelyes regionális repülőgépen – mondta a Paul Stein, a Rolls-Royce műszaki igazgatója.
Az amerikai Boeing még májusban jelentette be, hogy részesedést vásárolt a Zunum Aero légivállalatba, amely szintén elektromos repülőgép-meghajtási rendszereket fejleszt. A Zunum Aero által tervezett gép a tervek szerint 12 férőhelyes lesz és 2022-re készülhet el.
Az Airbus 2015-ben már bemutatott egy elektromos meghajtású kisgépet, amely a La Manche csatornát repülte át. A vállalt azóta felhagyott az öt főnél kisebb elektromos gépcsalád fejlesztésével, és helyette a nagyobb méretű gépek formatervezésére fókuszál.
Borítókép: Az Airbus által 2017. november 28-án közreadott látványterv az Airbus e-FanX kísérleti hibrid repülőgépről.
MTI / AP / Airbus