2020.12.21. 11:31
Kínai gyártású elektromos okosautók érkeznek az európai piacra
Az Xpeng Motors kínai autógyártó száz darab elektromos okosautót szállít le a héten norvég vásárlóknak, ezzel első alkalommal küldenek ki közvetlenül egyéni vásárlóknak Európába kínai gyártású elektromos okosautót – számolt be internetes oldalán hétfőn a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap.
--FILE--A Xpeng G3 electric compact crossover SUV is displayed during the 18th Shanghai International Automobile Industry Exhibition, also known as Auto Shanghai 2019, in Shanghai, China, 17 April 2019. Last week, car owners of electric vehicle startup Xpeng in multiple Chinese cities protested outside the firm's offices for car replacements or returns, Caixin learned. Owners told Caixin their anger was triggered by the latest G3 model, launched on July 10 around six months after the previous model was rolled out. The new G3, designed with better functions and greater battery mileage, is priced even cheaper than the previous one, owners complained.
Forrás: dycj / Imaginechina / AFP
Fotó: Imaginechina via AFP
A dél-kínai Kanton (Kuangcsou) városban székelő Xpeng Motors egy hétfőn közzétett közleményben adta hírül, hogy száz darabot szállítanak Norvégiába a G3-típusú utcai terepjárójukból a héten. Hozzátették: a cég aktívan dolgozik az elektromos járművekre felkészült, ezeket támogató kormányzati politikával, valamint a szükséges infrastruktúrával rendelkező egyéb piacokban rejlő lehetőségek felkutatásán. Az Xpeng továbbá az elkövetkező egy év során tervezi Európában is piacra vinni a P7-es típusú elektromos sportautóit.
A G3-as típusú utcai terepjáró 520 kilométeres hatótávolsággal bír, az Xpeng saját fejlesztésű, XPILOT 2.5 nevű, fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerével szerelték fel, illetve automata parkolásos funkcióval rendelkezik.
A sanghaji székhelyű Aiways volt az első kínai elektromosautó-gyártó, amely Európába exportálta okos utcai terepjáróit. 2019-ben összesen 500 darabot szállítottak az U5-ös típusú járműveikből a Hertz Corse olasz autókölcsönzővel kötött megállapodás részeként. Egyéb kínai gyártó – egyebek mellett a BYD és a SAIC – pedig 2020 közepétől kezdték el hagyományos elektromos autóik európai értékesítését.
Az Xpeng a NIO és a Li Auto nevű kínai elektromosautó-gyártókkal együtt a New York-i tőzsdén amerikai letéti jegyek (ADR) eladásával igyekeznek új tőkéhez jutni, miközben új modellek kifejlesztésével és az eladások növelésével próbálnak versenybe szállni az amerikai Teslával.
Kína a világ legnagyobb piacát jelenti az új energiával működő járművek számára, a piac prémium szegmensét pedig jelenleg a Tesla dominálja. A kaliforniai székhelyű autógyártó novemberben 21 604 darabot szállított le a sanghaji óriásgyárában készült Model 3 típusú járművekből.
Az Xpeng 2019 azonos időszakához képest több mint négyszeresére növelte a forgalmát: 4224 járművet adott el novemberben. A NIO 5291 eladott járművel több mint ötven százalékkal, míg a Li Auto 4646 eladott járművel 25,8 százalékkal bővítette a forgalmát éves bázison a múlt hónapban.