2019.06.24. 12:10
Mekkora az e-kereskedelem aránya a legnagyobb piacon?
Sokat beszélünk róla, de a Statista meg is mutatja, ténylegesen milyen arányt képvisel az online. Amerikai adatok.
A meghatározó, s bizonyos értelemben kontinensünknek a jövőt jelző amerikai piacon az elmúlt húsz évben az e-kereskedelem mérete dinamikusan nőtt.
A Statista Digital Market Outlook adatai szerint idén mintegy
270 millió amerikai vásárol online, összesen 548 milliárd dollár értékben.
Ehhez képest az alábbi grafikon az Egyesült Államok népszámlálási irodájának információi alapján azt mutatja, hogy az online vásárlás hatása az Egyesült Államok teljes kiskereskedelmi forgalmára még mindig jóval kisebb, mint sokan gondolnák.
2019 első negyedévében ugyanis az – egyébként láthatóan meredeken növekvő arányt jelentő – e-kereskedelem mindössze a teljes kiskereskedelmi forgalom 10,2 százalékát tette ki:
Ez a 10,2 százalék nem tűnik soknak.
Meg kell azonban jegyezni, hogy a teljes kiskereskedelmi értékesítés számai olyasmiket is tartalmaznak, mint a gépjármű- és alkatrészkereskedés, a benzinkutak, vagy például az élelmiszerboltok, amelyekben az e-kereskedelem a dolog természetéből adódóan csak igen csekély szerepet játszhat.
Ha a pontos mérlegelés végett ezeket leszámítjuk, akkor a comScore piackutató cég vizsgálata alapján az e-kereskedelem részaránya a fogyasztói kiadásokon belül közel húsz százalékra rúg.
Borítókép: Shutterstock