2019.06.12. 06:00
Interneten frissül az autó szoftvere? Nem mindig jó hír
Több extrát kapott számos Tesla, mint amennyi járt volna. Most a távolból le is tiltották az ülésfűtéstől a forgalomfigyelésig, mindet.
Berlin, 2019. március 1. A Tesla Model 3 egy berlini bemutatóteremben 2019. március 1-jén. A Volvo Cars két nappal korábban bemutatta a Tesla legújabb modelljével árban és hatótávban is versenyképes saját elektromos autóját, a Polesar 2-t. A Volvo bejelentésének idõzítése egybeesik a Tesla Model 3 európai és kínai értékesítésének megkezdésével. MTI/EPA/Jens Schlüter
Talán az a leginkább figyelemre méltó az egészben, hogy a potyaszolgáltatások között hardveres megoldások is vannak, amelyeket – gondolnánk – fizikailag ki kellene venni. Pedig csak egyszerűen, a távolból szoftveresen letiltják.
Korai volt az öröm
Valami üzemzavar következtében az „olcsó” Model 3 esetében a Tesla a gyártás kezdeti időszakában a Standard Range konfigurációkban benne felejtette a 4500 dollárral (olyan 1,3 millió forinttal) drágább Standard Range Plus extráit.
Ezek közül kettő ráadásul hardveres természetű funkció – írja az Origo az Engadget cikke alapján.
A Tesla idővel orvosolta a problémát: a Range Plus hardveres jellegű extrái ugyan a mai napig megtalálhatóak minden Standard Range konfigurációban, de szoftveresen le vannak tiltva.
Napokon belül elszállnak az extrák
A cég most közölte, hogy napokon belül a tiltásokat eddig nem tartalmazott Standard Range autók tulajdonosai elveszítik majd a potyaextráikat, a következő rendszerfrissítés telepítése után például a gyári zenestreamelő szolgáltatáshoz való hozzáférésről, és az élő forgalomvizualizációról is lemondhatnak.
Ez még hagyján: az fogja kiakasztani a kocsik tulajdonosait, hogy
tíz százalékkal csökken majd az autó hatótávolsága, és az ülésfűtés sem működik többé.
A Tesla szerint aki a jövőben is szeretné élvezni a Standard Range Plus konfiguráció előnyeit, annak foglalnia kell egy időpontot a szakszervizben, és hivatalosan módosíttatnia kell a Model 3-asa felszereltségi szintjét.
A cég hírünk írásáig nem volt hajlandó elárulni, hogy mennyibe kerül majd az eddig potyaextrák visszakapcsoltatása, de mint említettük, alapvetően 4500 dollár az árkülönbség a két felszereltségi szintű Model 3 között.
Borítókép: A Tesla Model 3 egy berlini bemutatóteremben (Fotó: MTI/EPA/Jens Schlüter)