2019.04.04. 18:00
Újabb városban startolnak önvezető autók
Ezúttal Hamburg egyes kijelölt útszakaszain teszteli a járműveket valós forgalmi körülmények közepette a Volkswagen.
Kép: Shutterstock
A 11 lézerszkennerrel, 14 kamerával, valamint ultrahang- és radarszenzorokkal felszerelt elektromos VW Golf autók számítástechnikai hardver-igénye a jármű teljes csomagterét kitölti.
A rendszer percenként öt gigabyte adatmennyiséget dolgoz fel.
A városban a kijelölt útvonalon közlekedő öt kísérleti járműben vezető is helyet foglal, hogy szükség esetén beavatkozhasson.
Hamburg városa a megfelelő infrastrukturális feltételek megteremtésével egy kilenc kilométeres útszakaszt tett alkalmassá önvezető járművek tesztelésére. A közlekedési lámpák például kommunikálnak az önvezető járművekkel, így nincs szükség kamerával történő felismerésükre és az éppen aktuális jelzés értelmezésére.
Elővigyázatos próba lesz
A tesztelésre alkalmassá tett kilenc kilométeres útszakaszból a járművek egyelőre három kilométeres szakaszon fognak közlekedni.
A Volkswagen eddig kizárólag a VW wolfsburgi telephelyén kiépített tesztpályán folytatott kísérleteket önvezető járművekkel. A valós forgalmi helyzetben történő tesztelés nagy előrelépést jelent a fejlesztés folyamatában.
Amerika sokkal előbbre tart
Az Egyesült Államokban már hatvankét vállalat rendelkezik engedéllyel önvezető járművek közúti forgalomban történő tesztelésére, közöttük a német cégek közül a VW, a Daimler, valamint a Bosch és a Continental autóipari beszállítók is.
A Google leányvállalata a Waymo már olyannyira előrehaladott kísérleti eredményekkel büszkélkedhet, hogy kiválasztott ügyfelekre korlátozott módon
néhány hónapja meg is indította fizetős robottaxi szolgáltatását
az arizonai Phoenix egyik elővárosában.
A Waymo már vezető nélkül is folytat kísérleteket önvezető járművekkel, fizetős robottaxi szolgáltatását azonban még sofőrök felügyelete alatt nyújtja.
Borítókép: Shutterstock