2023.02.19. 12:58
Közönségdíjas projekttel szeretnék jobbá tenni a szécsényi iskola életét
A Richter Anna Díj elnyerésével a pedagógusok célja, hogy jobbá tegyék az iskola életét, s hasznos felszereléseket, sőt, akár élményeket szerezzenek diákjaiknak.
A pedagóguscsapat szeretné jobbá tenni az iskola életét
Forrás: www.richterannadij.hu
Szavazásra buzdítja közösségi oldalán a helyieket Szécsény önkormányzata. Mint kiderült, a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola pedagóguscsapata elindult egy versenyen, amelyen ha nyernek, jobbá tehetik az iskola életét. Pályázni orvos, pedagógus, egészségügyi szakdolgozó, gyógyszerész és junior kategóriában lehetett, s mint kiderült, a zsűridíjasok mellett az online szavazás nyertese is Richter Anna Díjban és a projekt megvalósítására fordítható 4 millió forint támogatásban részesül.
– Győrki Marianna a szécsényi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola igazgatóhelyettese ízig-vérig pedagógusként mindig azon töri a fejét tanártársaival, mivel tehetnék jobbá az iskola életét. A hozzájuk járó gyerekek jelentős része hátrányos helyzetű, másodgenerációs munkanélküli családból érkezik, lemaradásokkal küzdve. Mindezekből adódóan nehezen motiválhatók, gyakran nincs felszerelésük, indokolatlanul sokat hiányoznak, emiatt az iskolai teljesítményük többnyire elmarad a tőlük elvárhatótól – derül ki a Richter Anna Díjért zajló pályázat döntős szécsényi csapatának bemutatásából.
– A Rákóczi tallér projekt célja, hogy pozitív megerősítéssel javítsanak a gyerekek és a családjaik oktatáshoz, tanuláshoz, egymáshoz, környezethez való hozzáállásán – írják. Hozzátették, hogy a tallér jutalom, melyet közösen kialakított szempontrendszer alapján a tanulók, az osztályok jó magaviseletért, rendben tartott felszerelésért, jó cselekedetekért kapnak meg.
A szécsényi iskola pedagógusaiból álló csapat a megerősítő, pozitív elemeket előtérbe helyező értékelési gyakorlat kialakítását tűzte ki célul, s szeretnék, ha ez a mindennapok gyakorlatává válna. A pályázati témát képező tallér valódi fizetőeszköz, amellyel vásárolhatnak a gyerekek, gyakorolhatják a takarékoskodást, összefogást, pénzügyi tudatosságra tehetnek szert.
Ha az iskolának sikerül elnyerni a díjat, abban az esetben hasznos, értékes sporteszközökkel, iskolaszerekkel, utalványokkal, vagy akár hazánk megismerését lehetővé tevő többnapos kirándulással és közösségépítő élményekkel is motiválhatnák a pedagógusok a diákokat.