2020.12.04. 14:15
Mégsem épül betonelterelő a szendehelyi szerpentinen
Úgy tűnik, volt foganatja a tiltakozásnak, a megadott határidőre nem épült meg a betonelterelő védvonal a 2-es számú főút Szendehely és Katalinpuszta közötti szakaszán, a szerpentinen. A közútkezelő cég továbbra is a végleges és hatékony megoldást keresi a baleset veszélyesnek minősített szakasz gondjaira.
Forgalmi sáv megszűnését tervezik a kettes számú főúton Szendehely térségében. Az útszakaszt használók ellenzik a sáv törlését
Forrás: NMH
Fotó: H. Cs.
Bő egy hónappal ezelőtt írtunk arról, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. milyen jellegű forgalmi rend változtatásokat tervez a 2-es főút Nógrád megye nyugati szélén, a Szendehely és a község katalinpusztai településrésze között található szerpentinen. Ennek lényege az volt, hogy megszüntetik az eddig működő kapaszkodósávot, emellett betonból készült elterelőelemekkel választják szét az oda-vissza közlekedés útvonalát. Mindez azért történt volna, mert a kimutatásaik szerint ez az útszakasz Nógrád második legveszélyesebb baleseti gócpontja.
A közútkezelő intézkedése tiltakozást váltott ki a járművezetők körében, amit aláírásgyűjtés is követett. Ennek hatására az előírt novemberi határidőre mégsem szerelték fel a beharangozott betonelemeket.
Megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályát a kérdéssel, hogy miért változtattak az eredeti álláspontjukon, illetve az érintett szakaszon milyen végső megoldás mellett voksolnak majd.
Pécsi Norbert Sándor kommunikációs osztályvezető válaszában leszögezte, a korábbi kivitelezési munkák azt a célt szolgálták, hogy a balesetveszélyes helyzeteken érdemben változtathassanak, ugyanakkor a beérkezett észrevételekre tekintettel más megoldást keresnek a biztonságosabb közlekedési feltételek megteremtésére. Első ütemben a jelenlegi forgalmi rendet technikai eszközökkel, kettős záróvonal felfestésével erősítik meg, ezután fokozott figyelemmel követik majd, hogy az intézkedések milyen hatást váltanak ki. A későbbiekben pedig egy felülvizsgálat eredményeinek ismeretében döntenek a társaság és a hatóság szakemberei a szükséges beavatkozásokról.
Elkerülő út lenne a megoldás
A közútkezelő cég szerint a fizikai elválasztás hatékonyságát egy Heves megyei példa is alátámasztja, a 25-ös útról, Eger környékéről. Az érintett terület terepviszonyai azonban teljesen mások, mint Szendehely és Katalinpuszta között, ott nem áll közvetlenül a sáv mellett a korlát és alatta a szakadék. A 2-es számú főút Rétságot és Nagyoroszit is kettévágja, a megoldást a belterületeket elkerülő útszakasz kiépítése jelentené, amire már kormányzati szándék is megnyilvánult. Jelenleg a lakott területeken napi 15 ezer gépjármű halad át.