2020.05.07. 11:20
Képernyőn keresztül szereznek gyakorlati tudást a nógrádi diákok
A koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzet újfajta oktatási formák elsajátítását és alkalmazását igényli a szakképzési centrumoktól is. Az intézmények folyamatosan biztosítják tanulóik számára a tantermen kívüli, digitális oktatási rendet.
2019.11.15.-én salgótarjáni Szakképzési Centrum (SSzC) Stromfeld Aurél Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája vezetése a Szakmák Hetéhez és a Modern Gyárak Éjszakájához kapcsolódóan adta át pénteken új, hatékony, osztrák oktatóberendezésekkel felszerelt szaktantermét.Ladóczki Balázs/LBNógrád Megyei Hírlap
Fotó: Balazs Ladoczki
A tömeges megbetegedések elkerülése érdekében fontos, hogy a diákok valóban otthon maradjanak, ugyanakkor lehetővé kell tenni számukra, hogy odahaza is eredményesen tanulhassanak. Arra is megoldást kell találni, hogy a tanulók sikeresen be tudják fejezni az évet, az érettségi és szakmai vizsga előtt álló diákok eredményes vizsgát tudjanak tenni.
A szakképzési centrumok megalakították operatív munkacsoportjaikat, az iskolák vezetőivel közösen, határidőre elkészítették eljárásrendjeiket, ezek vizsgálata, értékelése jelenleg is zajlik – adta hírül közleményben a szaktárca, ahol oktatási munkacsoport alakult, amely koordinátorként megoldásokat keres, módszertani segítséget nyújt, a fejlesztési, digitális munkát támogató feladatokat határoz meg. S hogy mi a helyzet megyénk szakképzésében?
– A Salgótarjáni Szakképzési Centrum (SSzC) valamennyi iskolájában duális képzésben végzik tanulmányaikat a diákok. Salgótarjánban, Bátonyterenyén és Balassagyarmaton is a szakgimnáziumokban és szakközépiskolákban tanulók a második évtől tanulószerződésekkel kerülnek ki gazdálkodó szervezetekhez. A szakmai képzésükkel kapcsolatos kötelezettségeiket is már ott teljesítik. A tanulószerződéseket a Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara közvetítésével kötik meg, ezek betartását, betartatását az iskola és a gyakorlati képzőhely közti kapcsolatot a tagintézményeink gyakorlati oktatásvezetői koordinálják – közölte portálunkkal Baranyi Zoltán.
Az SSzC főigazgatója hozzátette: a koronavírus-járvány miatti digitális munkarend kialakítása a gyakorlati képzésben nehéz helyzet elé állította mind az iskolákat, mind pedig a munkáltatókat. Éppen ezért a kötelező járványügyi előírások betartásán túl speciális rendelkezésekkel nem nehezítették tovább a helyzetet. A gyakorlatok megszervezésében az iskolák szabad kezet és megfelelő támogatást kaptak.
– Ugyan az iskola tanműhelyeit az előírások értelmében nem használhatják a tanulók. Volt olyan foglalkoztató, amelyik a megváltozott körülményekre hivatkozva nem vállalta a képzést, ám jó példák is akadtak – mondta Baranyi Zoltán. – Elsőként a Mátra Szakoktatás Kft. jelezte, hogy a szakmai tudás alapjainak megszerzését az új előírások szerint is biztosítani fogják. Itt kőműves-, festő- és hegesztőszakmában folytatnak képzést. Digitális műhelygyakorlatot tett lehetővé a Wamsler is.
Ugyanakkor volt olyan iskola, ahol a szakoktató, a gyakorlati oktatásvezető szakács-, illetve cukrásztanítványának a vasárnapi ebéd vagy az azt követő sütemény elkészítését dokumentáló videó alapján adott osztályzatot. Általános gyakorlat a digitális gyakorlati oktatásban a projektalapú oktatás volt, amit a helyzethez jól igazíthattak, s ami a tanulóknak is megfelelő szabadságot adott.
Koronavírus Nógrád megyében
- Nem emelkedik a szennyvíz koronavírus koncentrációja Salgótarjánban
- Emelkedett szinten stagnál a tarjáni szennyvízben a koronavírus örökítőanyaga
- Salgótarjánban továbbra is emelkedik a szennyvízben az örökítőanyag koncentrációja
- Salgótarjánban emelkedik a szennyvízben az örökítőanyag koncentrációja
- Salgótarjánban már csak mérsékelt mennyiségben mutatták ki a koncentrációt