2020.02.09. 07:03
Közösen kezelik a konfliktusokat a szécsényi iskolában
A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Gimnáziumban fontosnak tartják a szülőkkel való együttműködést. Pancsovai Gergely, az iskola igazgatója úgy vélekedett: akkor tudnak hatékonyan nevelni, ha az iskola és a szülők közös nevezőn állnak.
Pancsovai Gergely, az iskola igazgatója
Forrás: NMH
Lényegesnek tartják, hogy a szülők betekintést nyerjenek az iskola életébe. A hagyományos szülői értekezletek és fogadóórák mellett szülők akadémiájával bővítették a kapcsolattartást. Az igazgató elmondta, hogy ez a programsorozat második éve működik az iskolában. Céljuk, hogy újabb színteret biztosítsanak a szülők és a pedagógusok találkozására, ahol megvitathatják a gyermeknevelést. A megbeszéléseknek mindig van egy témája, mint például a káros szenvedélyek, az internetes zaklatás vagy a konfliktuskezelés.
A szülők és a pedagógusok úgy ítélték meg, hogy jóval több időt kell fordítaniuk a konfliktuskezelésre. Megtárgyalják, hogy mik az iskola s mik a szülők elvárásai, milyen legyen a szülők, pedagógusok kapcsolata a gyerekekkel. Feltérképezik a konfliktusok kialakulásának okát, rendezésükre protokollokat alakítanak ki, s a megelőzésükre is hangsúlyt fektetnek. A foglalkozásokat Liska Márton képzett mediátor vezeti. A tapasztalatokról az iskola igazgatója azt mondta, hogy a szülők részéről pozitív a visszajelzés, máris érezhető némi változás az iskolában.