2018.09.26. 11:18
Jelentősen csökkent a fogyasztóvédelmi panaszok száma Nógrád megyében
A tájékoztatásnak köszönhetően tudatosabbá váltak, válnak a fogyasztók. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal ennek jegyében mutatta be a Panasza van? Segítünk!-sorozat újabb két információs füzetét kedden Salgótarjánban.
Újabb kiadványokkal bővült a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) immár hatrészes sorozata, ezeket mutatták be tegnap a Nógrád Megyei Kormányhivatal épületében. A füzetek célja, hogy általuk a fogyasztók naprakész információt kapjanak aktuális kérdésekben.
Dr. Kalocsai Péter, a megyei kormányhivatal főigazgatója kifejtette, hogy az állam egyik legszebb feladata a gyengék támogatása. Ennek egyik eszköze a fogyasztóvédelem, amiben nagy szerepet kap a tájékoztatás is.
Szomszéd Tamás, a Nógrád megyei fogyasztóvédelmi főosztály vezetője elmondta, hogy az utóbbi évekhez képest mostanra jelentősen csökkent a panaszok száma megyénkben. Ugyanakkor a felvetések harminc-negyven százaléka jogos és beavatkozást igényel.
Szomszéd Tamás szerint három dolog játszik fontos szerepet a gondok csökkenésében: a következetes hatósági fellépés, a tudatosabb fogyasztók és végül, de nem utolsó sorban a tájékoztatás, például a különböző kiadványokon keresztül.
Zsuppán Attila, az MEKH kommunikációs osztályának munkatársa szerint kevesebb vita alakul ki a fogyasztók és a szolgáltatók között az utóbbi időben. Ebben nagy szerepet játszanak az eddig megjelent kiadványok. Mint mondta, a tájékoztató füzetek bárki számára elérhetőek a helyi fogyasztóvédelmi irodákban, így Nógrád megyében minden járásban, illetve Salgótarjánban, a Mérleg út 2. szám alatt és a szolgáltatóknál.
A két újabb tájékoztató füzetet dr. Szentirmay Melinda, fogyasztóvédelmi főosztályvezető-helyettes mutatta be. A Panasza van? Segítünk!-sorozat ötödik darabja az energia- és közműszolgáltatás területén segít eligazodni. Ismerteti a villamosenergia-, a földgáz-, és a víziközmű-szolgáltatók működését, illetve információkkal szolgál azzal kapcsolatban, hogy mi a teendő, ha szeretnénk kereskedőt váltani. Ez már csak azért is fontos, mert rengeteg különbség van az egyetemes szolgáltatók és a versenypiaci szolgáltatók között, nagyon oda kell figyelni a szerződéskötéskor.
A hatos számú tájékoztató azok számára hasznos, akik új közműcsatlakozás kialakítását tervezik, például házat építettek. A kiadvány egy folyamatábrán keresztül nyújt betekintést a szerződéskötésbe, majd a csatlakozás kiépítésének és üzembe helyezésének folyamatába. Az utóbbi időben nőtt a lakásvásárlás piaca és fontos tudni, milyen lépéseket kell megtenni annak érdekében, hogy egy lakásban minden rendelkezésre álljon.
(Borítóképünkön: Zsuppán Attila, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal kommunikációs munkatársa az új kiadványokkal, Fotó: H. Cs./N.M.H.)