2021.07.30. 07:56
Erősíteni kell az üzleti folyamatok digitalizációját a kkv-nak
A kis- és közepes vállalkozások (kkv) internetellátottsága magas szintű, ugyanakkor nagy fejlesztési lehetőség látszik az informatikai alkalmazások üzleti folyamatokba integrálásában – összegezi a Világgazdaság pénteki cikkében a BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának friss kutatását, amely 2500 kis- és középvállalkozó véleményét tükrözi.
A lap rámutat: a BME következtetései összhangban vannak az Európai Unió Digital Economy and Society Indexének (DESI) Magyarországra vonatkozó mérőszámaival, ahol hálózatelérésben, internet-hozzáférésben és egyéb technológiai adatokban az uniós átlagon, sőt sok területen a felett teljesítünk.
Pozitív eredménynek tekinthető, hogy bár szignifikáns eltérés van a 250 fő feletti vállalatok és az öt fő alatti mikrovállalkozások digitalizáltsága között, a digitális képességek és az internethasználat ennek ellenére elterjedtnek és egyenletes eloszlásúnak mondható.
Ez nagymértékben azoknak a kötelező alkalmazásoknak köszönhető, amelyeket az adóbevalláshoz, a banki tranzakciókhoz vagy más közigazgatási kapcsolattartáshoz kell alkalmazniuk a vállalatoknak – állapítják meg az elemzők.
További fejlesztési lehetőség látszik ugyanakkor az informatikai alkalmazások speciális üzleti folyamatokba integrálásának területén. Bizonyos iparágakban még alacsony fokú az információ-rendszerek, az adatbázisok, a korszerű adatelemzés vagy a felhőszolgáltatások használata – teszik hozzá.
Digitális készültség szempontjából a magyar vállalatok alacsony, közepes és magas készültségű csoportokra oszthatók.
Magas a digitalizáltság a pénzügyi és infokommunikációs szektorban, ezzel szemben például a bányászatban és az építőiparban alacsony.
Megjelennek a regionális hatások is: ahol húzó iparágak működnek, és fejlettebb az üzleti környezet, ott jóval magasabb a digitális készültség – olvasható az elemzésben.