Felmérés

2018.11.21. 10:56

Jobban rákattannak a kuponos vásárlásra a digitális írástudók

Gyorsabban nőhetne a bónuszos/kuponos forgalom, ha emelkedne az aktívan internetezők száma.

Forrás: Shutterstock.com

Fotó: Antonio Guillem

A digitális kultúra, az internetes írástudás fejlettsége befolyásolja leginkább az internetes bónuszos/kuponos kereskedelem növekedési lehetőségeit – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felméréséből.

A kutatásuk szerdán közreadott összefoglalása szerint ezt mutatja az is, hogy miközben a jól digitalizált Csehországban és Szlovákiában az interneten a lakosság közel 60 százaléka vásárol, addig Magyarországon 20 százalékponttal kevesebb az online vásárlók aránya.

A közlemény idézi Kaprinay Zoltánt, a Bónusz Brigád alapítóját, aki elmondta:

a GKI Digital felmérése szerint a két külföldi országban mások az internetezési szokások is, a 16-74 év közötti lakosság 82 és 85 százaléka – mintegy 3,5 millió és 6,9 millió ember – gyakorlatilag miden nap használja az internetet, míg Magyarországon csak 77 százaléka, 5,8 milliónyian.

Kaprinay Zoltán szerint mindebből látszik, hogy a magyar piacon is akkor nőhetne gyorsabban az online piac és ezen belül a bónuszos/kuponos forgalom, ha emelkedne az aktívan internetezők és az elektronikus úton fizetők száma, és gyorsabban fejlődne, terjedne a digitális kultúra.

A közlemény szerint a Bónusz Brigád idén az első hat hónapban 47,7 millió forint adózott eredményt ért el, míg tavaly ugyanebben az időszakban mintegy 15 millió forint veszteséget könyvelt el, mivel akkor jelentős fejlesztéseket hajtottak végre. Példaként említették, hogy az egész webes felületet újraírták, és bevezették a felhasználók személyre szabott elérését.

A magyarországi piacról elmondta: a teljes közvetített forgalom az idén eléri a 13 milliárd forintot. Az idén nyolcéves Bónusz Brigád az indulása utáni első teljes évben, 2011-ben 1 milliárd forint forgalmat ért el, míg az idén várhatóan több mint 4 milliárd forint lesz a forgalma.

A reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a bónuszos/kuponos oldalakat felkeresők közül a legtöbben, 67 százalék az utazások, kirándulások között nézelődik, 46 százalékuk terméket szeretne vásárolni, 36 százalékuk új dolgokat szeretne megismerni. Szeretteinek, barátainak 39 százalékuk keresek ajándékot, konkrét hétvégi programot pedig 16 százalékuk.

Az elmúlt években változott a vásárlók korösszetétele is, míg kezdetben, 2010 szeptemberében szinte kizárólag a 25-49 évesek látogatták a bónuszos/kuponos oldalakat, addig mára 10 százalék körülire nőtt a 18-24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké.

Az elmúlt években nőtt az átlagos vásárlási érték is: míg 2011-ben a kosárérték 8000 forint volt, addig 2018-ban már közel 12 ezer forint.

A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,2 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak – közölték.

A vásárlás gyakorisága változó, terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-2-4 havonta, utazást pedig fél, egy évente. A magyarországi vásárlók kétharmada nő, és ez világszerte így van – közölték. A vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.

Borítókép: Illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!