2019.04.04. 17:50
ÉletMentő mobilalkalmazást vezet be az Országos Mentőszolgálat
Az app megkönnyíti a mentők munkáját, mert az előre feltöltött fontosabb egészségügyi adatokat a diszpécserközpont azonnal látni fogja.
Forrás: Vodafone
Gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a mentőhívást az Országos Mentőszolgálat és a Vodafone Alapítvány fejlesztése.
Az applikációba előre fel lehet vinni a legfontosabb egészségügyi tudnivalókat, így a mentésirányító a riasztással egyidejűleg azonnal látja például a bajbajutott korát, nemét, gyógyszerérzékenységeit és minden egyéb olyan adatát, melyet a felhasználó fontosnak tartott megadni.
A kivételesen pontos helymeghatározás a mentőautó kiérkezését segíti. Még azt is látja a mentő, hogy melyik épületrészben van a bajbajutott. Ez különösen akkor fontos, ha a bajbajutott a segélyhívást követően eszméletét veszti, és emiatt nem tudnak vele kapcsolatba lépni.
Elérhető lesz Android és iOS rendszerre is, s közvetlenül az alkalmazásból is lehet majd segélyhívást indítani
Az előre feltöltött egészségügyi adatokat a diszpécser egyébként gyakran csak hosszas beszélgetés során tudna meg: vészhelyzetben ezek a nyert percek döntő jelentőségűek lehetnek.
Az app POI adatbázisában megtalálhatók a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertárak, kórházak, defibrillátorok, ügyeletek elérhetőségei is. Tartalmaz továbbá egy elsősegélynyújtó kisokost arra az esetre, ha nekünk kell segítséget adnunk. Fontos továbbá, hogy az ikonos megoldásnak köszönhetően az alkalmazást az is tudja használni, aki nem tud beszélni vagy nem érti a nyelvet.
Az ÉletMentő applikáció már három országban – Csehországban, Ausztriában és Szlovákiában – sikeresen működik a helyi Vodafone Alapítványok munkájának köszönhetően, ahol
eddig több mint egymillióan töltötték le az alkalmazást, és nagyságrendileg 30 ezer riasztás érkezett ezen keresztül.
Az alkalmazást a Medical Information Technologies fejleszti, és a hazai változat fejlesztése során felhasználják e három ország tapasztalatait, de kifejezett cél, hogy teljesen a hazai igényeknek megfelelő tartalom jöhessen létre.
Borítókép: OMSZ/Vodafone