2017.11.03. 11:28
Túlterheltek a gázszerelők, sokáig kell rájuk várni
Munka közben a gázkészülék-szerelő FOTÓ: NIEDERLAND DÁVID
A gázkészülékek biztonságos működése miatt célszerű évente legalább egyszer, még a fűtésszezon előtt szakemberrel ellenőriztetni azokat. Lapunk Deák Jánost, egy generálkivitelező cég ügyvezetőjét kérdezte meg, aki elmondta:
– Rendkívül fontos a készülékek karbantartása. Egyrészt a balesetek megelőzése céljából, másrészt üzembiztonsági szempontból és gazdasági okokból is. A problémamentes használat mellett csökkenthet a fogyasztás, jelentős megtakarítást eredményezve.
A szakember felhívta a figyelmet arra is, hogy évente több ember meghal Magyarországon szén-monoxid mérgezésben, ezért komolyan kell venni az ellenőrzést, oda kell figyelni, hogy mindig legyen a helyiségben friss levegő. Hozzátette: volt olyan baleset, amelynek során egy fiatal lány vesztette életét a fürdőkádban, mert elfogyott a helyiségben az oxigén. Az ehhez hasonló esetek elkerülése végett az ügyvezető jelzőeszközök megvételét javasolja, de kizárólag jó minőségű, megbízható termékeket érdemes vásárolni.
A pásztói Tóth Balázs így járt: – Tavaly több mint egy hónap volt, mire sikerült elérnem a szerelőt, mert nem hívtam időben. Idén azonban még nyáron felkerestem, így szeptember elején az összes gázkonvektort sikerült átnézetni – mondta lapunk kérdésére.
Szerinte egyébként az a legfőbb probléma, hogy kevés a szakember megyében. Ennek okán pedig sokszor előfordul, hogy csak az esti órákban érnek rá. Ezt egyébként Deák János cégvezető is megerősítette: valóban kevés a szakember a megyében és Salgótarjánban már hosszú évek óta nem indítottak ilyen képzést.
Időben hívják a szakembert
Az ellenőrzések fontosak, de Nógrád megyében is sokan halogatják ezt, csak akkor keresnek szakembert, amikor már baj van. A szakemberek szerint aki új konvektort, esetleg fűtési rendszert szeretne, az már tavasszal hívjon szerelőt, aki pedig ellenőriztetni akarja a készülékeket, azt még a nyár folyamán tegye meg. Ősszel, a fűtési szezon kezdetekor ugyanis rengeteg a teendő, így az ügyfeleknek várniuk kell rájuk.