2024.07.18. 08:00
Drámai jelenetek után lett második a nógrádi páros
Székesfehérvár adott otthont az országos rali bajnokság negyedik futamának, aminek a nógrádi érdekeltségű páros, Kerekes Bence pilóta és Szőllős Róbert navigátor már a jól bevált Lada Vfts versenyautóval vágott neki. Drámai jelenetekben bővelkedett a verseny!
Kerekes Bence érettségije után versenyzett
Forrás: Beküldött fotó
Fotó: Csatlós Norbert
Bence éppen, hogy túl van érettségi vizsgáin, ezért is hagyta ki a korábbi pécsi megmérettetést, de máris ringbe szállt, ezen a számára ismeretlen pályákon rendezett futamon, ami drámai jelenetek tömkelegével bővelkedett.
– Megint abban a szituációban voltam, mint a legtöbb helyen, ahová megyünk. Minden pálya új számomra, minden verseny egy kihívás. Ezeken a szakaszokon soha nem jártam még, próbáltam a lehetőség szerint minél több felvételt megnézni, ami az interneten található, mégis mire számítsak. Határ Attilától kaptam sok segítséget, közösen megnéztük az ő régebbi belső kamerás filmjeit és elmondta, mit hogyan csinálna, honnan fordulna, milyen támpontokat vesz figyelembe. Rengeteg hasznos információval lettem gazdagabb.
Ezúton is köszönjük a hasznos tanácsait, igazi önzetlen hozzáállását – mesélte a pilóta.
Navigátora, Szőllős Róbert a körülményeket ecsetelte.
– Úgy jellemezném, hogy sivatagi futamon vagyunk túl. Mindenki tudja, hogy ezek voltak az évszak legforróbb napjai. Mindenkin egy bőröndnyi ruha van, a versenyautóban nincs szigetelés, a csupasz kaszni ontja a hőt, rajtunk még maszk és sisak is van, de hát szeretjük csinálni, ez a kedvenc sportunk, fel kell készülni testileg és mentálisan is. Három szakaszt kellet teljesítenünk kétszer. Az első gyorsasági a rendezői rádiórendszer hibájából elmaradt, a másodikon sikerült egy jó időt menni, a harmadikon az előttünk lévő páros elég nagy balesetet szenvedett, ahová ugye mi érkeztünk meg először – emlékezett vissza a navigátor.
Drámai jelenetek a verseny közben
– A fejtetőre állt autó az út közepén keresztben volt előttünk. A versenyzők akkor másztak ki szerencsére, az már egy jó jel volt. A szabályoknak megfelelően félreálltunk és segítséget nyújtottunk. A vezető közben rosszul lett, a nyakát fájlalta nagyon, le is kellett fektetni. Tudtam, hogy a következő autó is oda fog érni nagy tempóval, lassítania kell. Szerencsére már akkor odafutottak a nézők és egy sportbíró is, ők lassították az utánunk érkezőt. Ilyen helyzetekre építettel az autókban egy helymeghatározó rendszert és egy különleges segélyhívót, ezt használtuk is. Jött az orvosi autó, és akkor elhagyhattuk a helyszínt. Ezt az időt nekünk a szabályoknak megfelelően utólagosan jóváírták – elevenítette fel a nógrádi. Innen a szervízbe vezetett az útjuk, majd ismét három gyorsasági szakasz következett.
– Ezeken már nem volt semmi probléma, csak amit mi okoztunk magunknak. Az utolsó előtti pályán, ami elég köves, rossz út volt, megütöttük a Lada Vfts hátsó futóművét, és érezhető volt, hogy valami nem stimmel. A jobbos kanyarokban mindig kerepelt valami. A végső menetre némi visszafogottsággal, a célbaérést részesítettük előnyben, így abszolút hatodik helyet és a kategória második helyét sikerült megnyernünk – foglalta össze a navigátor. Ezzel az eredménnyel az éves értékeléshez is sikerült értékes pontokat szerezniük, és várják a folytatást.