Medve bukkant fel a nógrádiak által kedvelt víztározónál (fotók, videó)

Nagyvad járhat Mihálygerge lakott területétől nem messze. Vélhetőleg egy medve mancsnyomát fedezte fel és fotózta le egy civil ember kedden délután a Komravölgyi víztározóhoz közel, ahová számos horgász szokott kijárni halat fogni. Portálunknak egy pecás beszélt arról a helyszínen, mit gondol az esetről.

Sipos Nina Vivien

Mint arról korábban beszámoltunk: medve járhat Mihálygerge környékén, a lakott területtől nem messze. A Magyar Országos Medve Figyelő nevű Facebook-oldal osztotta meg egy civil ember észlelését, amely a község közelében található Komravölgyi víztározónál tegnap délután készült fotókat tartalmazza. A felvételeken jól kivehető a sárban kirajzolódó mancs nyoma, a medvenyom méretét egy mellé helyezett cigarettás doboz érzékelteti. Az esettel kapcsolatban portálunk munkatársai megkeresték a víztározóhoz rendszeresen járó horgászokat, akik kifejtették, hogy ők bizony nem félnek attól, hogy medve járhat a közelben.

A napokban medve bukkant fel a környéken
Fotó: Hüvösi Csaba / Forrás: Nool.hu

Medve járhat a horgászok által kedvelt víztározónál

– Azt gondolom, hogy a medvék vissza akarják foglalni a saját területüket, és ebben igazuk is van. Nem csak a medvéket, hanem minden állatot kiszorítottunk a természetes élőhelyéről, kizavartuk őket az élővilágukból – nyilatkozott portálunknak a helyszínen Farkas Antal, pásztói horgász. – Úgy vagyok vele, hogy ha nem bántják az embereket, akkor semmi gond nem lesz.

Farkas Antal érdeklődésünkre elmondta: barátjával, Kollár Józseffel – becenevén Dodossal – már egészen 1992 óta járnak a Komravölgyi víztározóhoz pecázni, és ez idő alatt mindössze egyszer értesültek arról, hogy medve jár a Karancs-völgyében. Két évvel ezelőtt Etesen észlelték az állatot, ami miatt eléggé meg voltak rémülve a környékbeliek. A mostani esetről ma, a tóparton értesültek, de még ez sem riasztotta vissza őket attól, hogy a kedvelt helyükön horgásszanak tovább, pontyra és keszegre vadászva.

Medve? Mi nem félünk tőle!

Kollár József és Farkas Antal bevallása szerint nem félnek amiatt, hogy medve járhat Mihálygerge és a víztározó környékén, viszont attól már rettegnek, hogy szemtől szembe kerüljenek a nagyvaddal.

– Tartunk tőle, hogy találkozunk a medvével itt, a tóparton. Így 67 év felett már nehéz futni, valószínűleg a medve fürgébb lesz nálunk. Majd meglátjuk, de reméljük, hogy nem lesz erre szükség. Amúgy is pontyért jöttünk, nem a medvéért – viccelődött nevetve Farkas Antal.

Megkérdeztük őt arról is, tudja-e, hogy mi a teendő, ha medvébe botlik az ember: – Mozdulatlannak kell lenni. Egy német barátom volt Erdélyben, ő azt mondta, hogy mikor medvével találkoztak, akkor mozdulatlanul megálltak és nem bántotta őket. Kirívó, erős parfümöt nem szabad viselni, mert az csak ingerli a medvét. Ha nem adunk rá okot, akkor nem fog bennünket megtámadni – zárta gondolatait Farkas Antal.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!