Programsorozat

2024.04.16. 11:26

A Digitális Témahét körül forogtak a bátonyterenyei diákok napjai

Idén ismét színes programok tarkították a Fáy András Technikum, Gimnázium, Szakképző Iskola, Szakgimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium diákjainak napjait a Digitális Témahét alkalmából.

Veres Edina

Az idei év sem telhetett el a Fáy András nevét viselő bátonyterenyei középiskolában a Digitális Témahéthez kapcsolódó foglalkozások nélkül

Forrás: Facebook

Az idei év sem telhetett el a Fáy András nevét viselő bátonyterenyei középiskolában a Digitális Témahéthez kapcsolódó foglalkozások nélkül. A projekt honlapján elérhető tájékoztatás szerint, a Digitális Témahét 2016-ban indult útjára az Emberi Erőforrások Minisztériumának kezdeményezésére. Az idei tanévben nyolcadik alkalommal, a Belügyminisztérium támogatásával, az Ökumenikus Segélyszervezet az Oktatásért Alapítvány szakmai koordinációjával rendezték meg a programsorozatot.

Mint írták: ennek célja, hogy a digitális eszközökkel támogatott projektpedagógia és innovatív pedagógiai módszerek terjesztésén keresztül például fejlesszék a tanulók digitális kompetenciáját, segítsék a 21. századi képességek fejlesztését biztosító digitális pedagógiai módszerek terjesztését, illetve betekintést nyújtsanak a legkorszerűbb oktatástechnológiai fejlesztésekbe.

A bátonyterenyei oktatási intézmény a Facebook-oldalán számolt be arról, hogy milyen programokat szerveztek a diákok számára hazánk legnagyobb digitális pedagógiai eseményéhez kapcsolódóan.

MI lenne ha…? 

Mint írták: a Digitális Témahét első napján a II. Nagy Kódvadászat című levelező logikai versenyre jelentkezett tanulók megkapták a feladatokat. A hét folytatásában összesen pedig hat – két-két tanuló alkotta – csapat mérte össze kódfejtő tudását, a mesterséges intelligencia témakörhöz kapcsolódó online feladatsor megoldása során. A Digitális Témahét idején a 11. A osztály megannyi anyagot gyűjtött össze egy online fotóalbum elkészítése érdekében, illetve az érdeklődők a MI lenne ha…? című webináriumon betekintést nyerhettek az MI alkalmazási területeibe. Választ kaphattak például arra, hogy miként lehet a mesterséges intelligencia használatával – akár idegen nyelven is – beszélgetni, dalt írni, közösen tervezni vagy épp visszamenni az időben.

Mint arról portálunk is beszámolt: ezentúl a diákok – egy korábban meghirdetett – plakátkészítő verseny során is próbára tehették rátermettségüket. A kiírásra benyújtott pályamunkákat a mesterséges intelligencia segítségével kellett elkészíteniük a fiataloknak. Az alkotásokból kiállítást rendeztek, illetve online szavazást indítottak annak érdekében, hogy kiderüljön: melyik a legjobb plakát.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában