2023.08.30. 09:28
Nógrádban már negyven oktatási intézmény csatlakozott a Boldogságóra programhoz
Szűkebb hazánkban már negyven oktatási intézmény csatlakozott a Boldogságóra programhoz, a további jelentkezéseket szeptember 30-ig várják a szakemberek.
Nőtincsen a Vár-Lak Óvoda már évekkel ezelőtt csatlakozott a Boldogságóra programhoz
Forrás: Nool.hu
Fotó: NMH archív
A Jobb Veled a Világ Alapítvány portálunkhoz eljuttatott közleményében tudatta, tíz éve indították el a Boldogságóra programot óvodák és általános iskolák számára, amely egy egész tanéven át tartó, érzelmi intelligenciát fejlesztő élménypedagógiai programot foglal magába.
A 2023/2024-es tanévre vonatkozóan eddig országosan közel 1500, ebből Nógrádbül 40 oktatási intézmény csatlakozott a programhoz, de még egy hónapig, szeptember 30-ig várják a szakemberek a további jelentkezéseket. A Boldogságóra program nem csak hazánkban ismert, az elmúlt években Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Ukrajnában, Szerbiában és Írországban is jelen van már a módszertan.
Hétköznapi problémáikkal is könnyebben megküzdhetnek a résztvevők
– A program kiváló kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk. A boldogságórán elsajátított tudás segítheti a gyermekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben. A programunk célja ugyanakkor nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon a résztvevőknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a mindennapi kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni az eléjük kerülő problémákkal, valamint, hogy lehetőséget adjon a testi-lelki egészségük megtartásához szükséges tényezők tanulmányozására és tudatosítására – nyilatkozta a Boldogságóra Programról Bagdi Bella pszichológus, a Jobb Veled A Világ Alapítvány elnöke.
A kutatások is igazolták, hogy a boldogságórákon célzottan történő képességfejlesztéseknek köszönhetően egyértelműen javul a tanulók empátiás képessége és szociális érzékenysége is.