2019.03.28. 11:39
Már távfelügyeleti számlákat is be lehet fizetni elektronikusan
A Díjnet felhasználói tavaly több mint 50 milliárd forint értékben rendezték ezen a platformon a lakással kapcsolatos kiadásokat.
Márciustól már távfelügyeleti számlákat is be lehet fizetni a Díjneten, miután az országszerte elérhető CRITERION Biztonsági Szolgáltatások Zrt. is csatlakozott az e-számlakezelő és fizetési rendszerhez.
A Díjneten tavaly több mint 50 milliárd forint értékben fizettek be lakással kapcsolatos kiadásokat elektronikusan: különböző közműcégek, telefon- és internetszolgáltatók, biztosítók számláit.
A háztartásokhoz, otthonokhoz köthető kiadások egy online felületen történő kezelésének egyedüli rendszere a Díjnet, amelyben már több mint 30 számlakibocsátó található.
Országos és regionális közműszolgáltatók, telekommunikációs cégek számláinak rendezése mellett lehetőség van biztosítások díjának fizetésére is. Mostantól pedig egy újabb területtel, a távfelügyelettel bővül a paletta.
A CRITERION távfelügyeleti üzletágának csatlakozásával egy újabb szolgáltatási szegmens e-számlakezelését tudjuk nyújtani felhasználóinknak. Már több mint 30 szolgáltatóval állunk partneri viszonyban, és folyamatosan tárgyalunk annak érdekében, hogy tovább bővítsük körüket – nyilatkozta Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette:
már a néhány ezer ügyféllel rendelkező cégeknek is megéri csatlakozni a Díjnethez, mert jelentősen csökkenthetők a számlázási és a befizetésekkel kapcsolatban felmerülő költségek, illetve a statisztikák alapján érdemben nő a fogyasztók fizetési fegyelme is.
A Díjnetet használók a számlákat elektronikus formában kapják, amelyek beérkezéséről e-mailben figyelmezteti őket a rendszer. A számlák kiegyenlítésére számos lehetőség van:
a rendszeren belül bankkártyás fizetéssel, internetbanki átutalással, iCsekk mobilalkalmazással, illetve csoportos beszedési megbízással és egyedi átutalással is végrehajtható a művelet.
Az e-számlakezelési szolgáltatásról
A Díjnet Zrt. Magyarország vezető független e-számlakezelési szolgáltatója. A Magyar Posta és a Takarék Csoport közös tulajdonában álló társaság ingyenes szolgáltatás keretében egyetlen felületen teszi lehetővé különböző közüzemi, telekommunikációs és biztosítási szolgáltatók magánügyfeleinek, hogy számláikat elektronikus formában tekintsék meg, illetve egyenlítsék ki. A rendszer emellett lehetőséget biztosít számlakibocsátókkal való kapcsolattartásra, észrevételek, reklamációk jelzésére, valamint egyes szolgáltatók esetében mérőállás-bejelentésre is.
A Díjnethez csatlakozott számlakibocsátók száma jelenleg 31, a felületen a legnagyobb fővárosi közüzemek mellett jelen vannak országos közüzemi, illetve telekommunikációs szolgáltatók és biztosítók, továbbá regionális közműszolgáltatók is. A fővárosiak az összes közüzemi számlájukat egy helyen tudják ingyenesen kezelni.
A Díjnet regisztrált ügyfeleinek száma jelenleg meghaladja a 683 ezret. Tizenegy év alatt a rendszeren keresztül közel 47 millió darab számlát mutattak be – ebből csak tavaly 9,2 milliót –, melyből 4,4 milliót a rendszeren belül bankkártyával, mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki fizetéssel, illetve csoportos beszedési megbízással rendeztek az ügyfelek.
A Díjnet nettó értékesítési árbevétele 2018-ban 845 millió forint volt, adózott eredménye pedig 181 millió forint.