MTB Zrt.

2019.02.14. 11:57

Nevet változtat a Takarék Csoport központi bankja

MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. lesz a nevük. Ezzel küszöbön áll egy új, országos, univerzális kereskedelmi bank létrehozása.

Névváltoztatásról döntött rendkívüli közgyűlésén a Takarék Csoport központi bankja. Erre azért volt szükség, mert a csoport üzleti stratégiája alapján a jelenlegi takarékszövetkezetek és regionális bankok fokozatos egyesülésével

2020-ra egy ízig-vérig modern, a digitalizáció terén aktív, országosan elérhető univerzális kereskedelmi bankot hoznak létre, amelynek Takarékbank lesz a neve. A központi bank ezért lemondott az eddig használt Takarékbank Zrt. elnevezésről és az MTB Zrt. nevet vette föl.

A Takarék Csoport 2018. november 30-án elfogadott üzleti stratégiájának megfelelően a jelenlegi 12 takarékszövetkezet, 2 regionális bank, valamint a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt. fokozatos egyesítésével 2020-ra végleges formát ölt a csoport új, univerzális kereskedelmi bankja.

Ennek egyik első lépéseként

2019. május 1-jén a Mohácsi Takarék Bank Zrt., a Pannon Takarék Bank Zrt. és a B3 TAKARÉK Szövetkezet egyesülésével lerakják az új, univerzális kereskedelmi bank alapjait, amely ezzel egyidejűleg átveszi a Takarék Csoport központi bankjának hitel- és betétállományait is.

Az elmúlt évtizedek legjelentősebb pénzpiaci megújulásának részeként a korábbi, több mint száz kis takarékból egyetlen, korszerű bank jön létre Takarékbank néven, amely az ország legnagyobb fiókhálózatával rendelkezik majd.

A fenti terveknek megfelelően a csoport központi bankja, amely eddig Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. (Takarékbank Zrt.) néven működött,

2019. február 14-i, budapesti, rendkívüli közgyűlésén MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt.-re (MTB Zrt.) változtatta a nevét. A módosításra azért volt szükség, hogy a Takarékbank nevet a május 1-jével induló új, országos kereskedelmi bank használhassa.

A közgyűlés arról is döntött, hogy a központi bank teljes betét- és hitelállományát a Mohácsi Takarék Bank Zrt.-re ruházza át 2019. április 30-i fordulónappal, így az állomány – és ezzel az átruházásban érintett ügyfelek is – az újonnan létrejövő univerzális kereskedelmi bankhoz, új nevén Takarékbankhoz kerül.

A Takarék Csoport új üzleti stratégiája

A Takarék Csoport csaknem 2500 milliárd forintos konszolidált mérlegfőösszege és 6,5 százalékot meghaladó piaci részesedése alapján Magyarország negyedik legnagyobb bankcsoportja és a magyar pénzügyi rendszer meghatározó szereplője. Tagjai a szövetkezeti hitelintézetek, központi bankjuk a nevét most megváltoztató MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt., valamint a takarékszövetkezetek szabályszerű működését biztosító Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete (SZHISZ). Ugyancsak a csoport tagjaként működik a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt. és a Takarék Jelzálogbank Nyrt., valamint egyéb, faktorálással, lízinggel, informatikával, alapkezeléssel és más kiegészítő pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó társaságok, leányvállalatok.

A Takarék Csoport 2013 óta tartó átalakításának eredményeként az egész országot lefedve jelenleg 12 regionális központú takarék működik. Mellettük két, részvénytársasági formában működő bank is a szövetkezeti hitelintézetek közé tartozik. A Takarék Csoport 2019-2023-ra szóló üzleti stratégiája alapján 2020-ra a 12 takarékszövetkezet, a 2 regionális bank, valamint a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt. egy minden ízében korszerű, a digitalizáció terén aktív, országosan elérhető, univerzális kereskedelmi bankban egyesül. Az egyesült pénzintézet a generációk bankjaként tipikus élethelyzetekre kínál komplex, innovatív megoldásokat családok, fiatalabb és idősebb nemzedékek, fővárosi és városi lakosok számára egyaránt. Tovább erősíti pozícióit a kkv-k körében és az agráriumban, működésével a helyi közösségek, ökoszisztémák és értékláncok szerveződését segíti elő. Az új Takarékbank termékeit és szolgáltatásait az ügyfelek az ország bármely takarék fiókjában igénybe tudják majd venni az egyesülési folyamat végeredményeként.

Az átalakítások egyik sarkalatos pontja a működés hatékonyságának és a versenyképesség növelése, ennek részeként a működési költségek lefaragása, a digitális szolgáltatások elterjesztése és komplex innovatív megoldások kínálata.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában