nyaralás

2018.11.07. 09:30

A tavalyinál is nagyobb sikerrel zártak a kempingek

Kevesebb kempinggel ért el 1,7 milliárd forintos, a tavalyi bázishoz korrigálva 13 százalékkal több bevételt a Konzum Nyrt.-hez tartozó Balatontourist.

Zamárdi, 2018. augusztus 21. Fiatalok a zamárdi Strand Fesztiválon 2018. augusztus 21-én. MTI Fotó: Balogh Zoltán

Fotó: Balogh Zoltán

A turisztikai rekordokat író, kiemelkedő eredményeket hozó 2017-hez képest is nagy jelentőségű, hogy a Balatontouristhoz tartozó társaságok az idén 1,6 százalékkal tovább növelték vendégeik számát, és azt többszörösen meghaladóan a szállásdíjbevételüket – tájékoztatta a Világgazdaságot Nagy Gábor, a társaság ügyvezetője.

Mint rámutatott, a Balatontourist sikeres szezont zárt, idei szállásdíjbevétele várhatóan meghaladja az 1,4 milliárd forintot, a teljes bevétele pedig az 1,7 milliárdot.

A szállásdíjbevétel 5,6 százalékkal nőtt, az eredményességi mutató pedig még jelentősebb: ha a bázisadatból kivonják az idén már nem a cég által üzemeltetett fonyódi és sóstói kemping 2017-es forgalmát, az így korrigált 2018-as bevételnövekedés 13,38 százalékos.

A növekedés többek között a belföldi vendégforgalom átlag fölötti, 6,8 százalékos bővülésének köszönhető: az áprilistól szeptemberig tartó szezonban tíz vendégből már hat magyar volt. Ez a jövőre nézve is biztató tendencia – hangsúlyozta az ügyvezető.

A vendégéjszakák esetében a mérleg továbbra is a külföldiek javára billen. A más országokból érkezők átlagosan kétszer annyi időt – 5,4 napot – töltöttek el a Balatonnál, mint a magyarok.

A németek őrzik vezető helyüket, a külföldi vendégéjszakák több mint harmada után ők fizettek. Mögöttük a hollandok és a dánok következnek. Térségünkből főként csehek és lengyelek érkeztek, a lengyel vendégéjszakák száma az átlag felett, 3,9 százalékkal emelkedett.

A forgalom és a bevétel növelése nem sikerült volna az intenzív fejlesztések és a kényelmi szolgáltatások bevezetése nélkül, miközben máris érzékelhető annak az eredménye, hogy a Balatontourist a hazai szakkiállítások és vásárok mellett főbb küldőpiacain, így Németországban, Hollandiában, Dániában, Lengyelországban, Csehországban és Ausztriában is célzottan reklámozza szolgáltatásait. Az idén bevezette az online foglalás lehetőségét, és kedvezményekkel honorálja a többéjszakás ott-tartózkodást. A társaság idén csaknem százmillió forintot költött fejlesztésekre: felújíttatta és bővíttette a vízi csúszdát Balatonfüred leglátogatottabb tóparti kempingjében, ugyanott új wakeboardpályát építtetett.

A Balatontourist

A Balatontourist üzleti modellje szerint a cég évtizedes tapasztalatai, a hazai, illetve nemzetközi utazásszervező irodákkal kialakított kapcsolatai alapján magán-, illetve önkormányzati tulajdonú kempingeket üzemeltet. Ez alól kivétel a Balatonakaliban működő Strand-Holiday Kemping, amelyet a Konzum csoport egyik projektcége tavaly márciusban vett meg. A kempinglánc szálláshelyein összesen 4200 sátorhely, kempingparcella, 400 bungaló és 200 mobil ház található. Az idei szezonban Balatontourist márkanév alatt összesen tíz balatoni kempinget és egy vendégházat értékesítettek. A társaság a badacsonytomaji vendégháza mellett öt kempinget – Keszthelyen, Balatonszemesen, Balatonakaliban, Révfülöpön és Balatonfüreden – bérelt, illetve jegyzett saját üzemeltetésűként, további öt kempinget – Zalakaroson, Balatonberényben, Siófok-Szabadifürdőn, Zamárdiban és Vonyarcvashegyen – a céghez markentig és-vagy értékesítési megállapodással kötődő franchise-partnerek működtettek. A Balatontourist a Konzum csoporthoz tartozik.

Borítókép: fiatalok a Balaton partján Zamárdiban

MTI / Balogh Zoltán

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!