2024.04.02. 14:02
Mesterséges intelligenciát adnak a magyar vállalkozások kezébe
A hazai fejlesztőkből, MI-szakértőkből és reklámügynökségi szakemberekből álló Think AI csapata átvilágítja a vállalati folyamatokat, beazonosítja az időrabló tevékenységeket, majd javaslatot tesz arra, hogyan tudná ezeket részben vagy teljesen automatizálni a mesterséges intelligencia segítségével.
Forrás: Shutterstock
Azt írja a VG.hu, hogy a magyar kis- és középvállalkozások alkalmazottainak mostantól még csak meg sem kell nyitniuk a ChatGPT-t ahhoz, hogy hatékonyabban lássák el feladataikat.
A fejlesztőkből, MI-szakértőkből és reklámügynökségi szakemberekből álló Think AI csapata megtalálta a módját, hogyan tehetik a vállalati folyamatok szerves részévé a mesterséges intelligenciát (MI, angolul AI) anélkül, hogy a hazai kis- és középvállalkozásoknál (kkv) bárkinek is promptolnia kellene hozzá.
Mi az a prompt?
Az angol prompt kifejezés még a nyolcvanas évekbeli MS-DOS operációs rendszer ideire nyúlik vissza, parancs volt a magyar megfelelője. Az MS-DOS-ban ugyanis a rendszert parancssoron keresztül lehetett elérni, a számítógépnek adott különböző parancsokon keresztül. Most a mesterséges intelligencia, például a ChatGPT számára írt utasításokat, kéréseket, parancsokat nevezzük promptnak.
Miért nem promptolnak a magyar kkv-k?
A Think AI-nál úgy látják, elsősorban azért, mert nincs elegendő erőforrásuk ahhoz, hogy a szervezeti tudás részévé tegyék a promptolást. Sok esetben pedig nem is tudják, mely területeken és milyen módon ültessék át a gyakorlatba a kurzusokon szerzett ismereteket.
A Think AI szerint a mesterséges intelligencia eddig csak a nagyvállalatok kiváltsága volt, amelyek komoly lépéseket tesznek annak érdekében, hogy kiaknázzák a technológiában rejlő lehetőségeket. Rámutattak: ha a magyar kkv-k nem követik nagyon gyorsan a példájukat, félő, hogy rövid időn belül behozhatatlan hátrányba kerülnek.
Ezt a piaci rést találták meg tulajdonképpen, és olyan MI-alapú automatizációkat hoztak létre kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára, melyek a vállalati folyamatok elemi részévé teszik a mesterséges intelligenciát. Azt ígérik, a cégek alkalmazottainak még csak meg sem kell nyitniuk a ChatGPT-t ahhoz, hogy hatékonyabban lássák el feladataikat.
Mit csinál a Think AI?
„Először átvilágítjuk a vállalati folyamatokat, beazonosítjuk az időrabló tevékenységeket, majd javaslatot teszünk arra, hogyan tudnák ezeket részben vagy teljesen automatizálni a mesterséges intelligencia segítségével. A kkv-k gyakorlatilag egy saját AI-t kapnak tőlünk, amellyel gyorsabban és pontosabban tudják elvégezni feladataikat” – mondta a Világgazdaságnak Lederer Balázs, a Think AI társalapítója. Hozzátette: bár a marketinget, az ügyfélszolgálatot és a termelést szokták a mesterséges intelligencia főbb felhasználási területeiként emlegetni, csapatukkal ennél jóval messzebbre merészkedtek az eszköztárukban megtalálható MI-alapú chatbotok, alkalmazások, virtuális asszisztensek és egyedi megoldások kifejlesztésekor.
Arra is van megoldásuk például, hogy miként csökkenthető az e-mailek feldolgozásával töltött idő. Létrehoztak ugyanis egy virtuális személyi titkárt, amely feladatlistákat készít a beérkező levelek tartalma alapján, majd ezt egy projektmenedzsment-szoftverben hozzárendeli a feladatok végrehajtásáért felelős személyekhez.
Nagy dobásra készülnek
A fejlesztők következő nagy dobása ügyvédi irodáknak szánt virtuális segéd lesz, amely elemzi az ügyvéd által definiált jogesetet, és konkrét hivatkozásokkal támogatja a szakértő munkáját.
Digitália
- Akkor most utáljuk a karácsonyi videót?
- „Kérlek, halj meg!” – mi is megkérdeztük, miért adott ilyen tanácsot a chatbot egy egyetemistának
- Hogyan műt ez a robot csupán videókból tanulva úgy, mint az emberi orvosok?
- Ki hinné? Az első tömeges virtuális találkozót 1916-ban tartották
- Black Friday: még egy esetleges csalódás sem veszi el a magyarok vásárlási kedvét