2023.01.10. 15:37
Vigyázat, minden ötödik netes reklám megvezeti az olvasót!
Átfogó kutatás keretében nézte át az interneten megjelenő reklámokat az NMHH és lehangoló eredményre jutott.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Eugene Edge
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerint az internetes hirdetések mintegy 20 százaléka úgynevezett „hidden” reklám, amelyek legtöbbször
extrém figyelemfelkeltőek, sokkoló, megbotránkoztató, a nézőt kellemetlen érzésekkel eltöltő fotókat használnak, valamint hangzatos ígéreteket tartalmaznak, amelyekben visszatérő elem a szinte azonnali hatás hangsúlyozása.
Érdemes fenntartásokkal kezelni a gyanúsan csábító, hangzatos ígéreteket tartalmazó reklámokat.
Ezeket arról lehet például felismerni, hogy a termék weboldalának fejlécében halmozódnak a tudományosnak ható szervezetek logói, az oldalon megjelenő „vásárlói vélemények” egytől egyig szélsőségesen pozitívak, sürgetik a vásárlási szándékot, a termékről „szakértő”, „tudós” vagy a termék megalkotója nyilatkozik és túlzó állítások olvashatók róla.
Jellemzően meghatározhatatlan a reklámozó cég, személy vagy ismeretlen a reklám célja, valamint valószínűsíthető, hogy veszélyes, vírusos oldalra vezet a hivatkozás, netalán a felhasználótól próbál pénzt kicsikarni.
A médiahatóság kutatása szerint napi szinten majdnem 800 ezer emberhez jutnak el a „hidden” reklámok, egy ember fél év alatt több mintegy 300 ilyen hirdetéssel találkozik. Az ebbe a kategóriába tartozó
hirdetések legnagyobb része valamilyen étrendkiegészítő, vagy az életmód, az egészség azonnali javulását ígérő „csodaszer”, és mivel a krónikus betegségek alapvetően az idősebb korosztályt érintik, így ezek a hirdetések jellemzően őket célozzák meg.
Ilyen reklámokkal lehet találkozni a közösségi oldalakon (Facebook, YouTube), a különböző keresők felületein (Google), valamint a hagyományos oldalakon is, de a legtöbb internetező a Facebookon megjelenő „hidden” reklámokkal szembesül.
Digitália
- Így torzítják a gondolkodásunkat az interneten látható képek
- Kidobják a szép modelleket, itt vannak az MI által generált lányok: a Mango már elkezdte
- Ne TikTok-videókkal diagnosztizálja magát, mert rossz vége lehet!
- Telefonból és okosórából a lehető legújabb kell, laptopnál az ár-érték arány az első
- Miért kerül annyira kevés pénzbe Indiának a Hold és a Mars elérése?