2019.04.05. 11:45
Közel nyolcszáz intézmény jelentkezett a Digitális Témahétre
Címszavakban: robotika, digitális kincskeresés, e-könyv készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek.
Budapest, 2018. január 8. Mihalik László tanár hatodik osztályos tanulókat oktat az újonnan érkezett számítógépeken a Budapest XIII. Kerületi Pannónia Német Nemzetiségi Kétnyelvű és Angol Nyelvet Oktató Általános Iskola számítástechnika- termében 2018. január 8-án. Minden iskolába megérkeztek azok az informatikai eszközök, amelyeket a Klebelsberg Központ szerzett be közel 6,3 milliárd forintért a Közép-Magyarországi Régióban működő 15 tankerületi központ által fenntartott intézményeknek. Összesen mintegy 41 ezer laptoppal, monitorral, számítógéppel és projektorral bővült az intézmények digitális eszközparkja. A Pannónia iskola 41 darab asztali számítógépet és monitort, 17 laptopot és 18 projektort kapott. MTI Fotó: Bruzák Noémi
Forrás: MTI Fotó
Fotó: Bruzák Noémi
A felsorolt számos téma csupán néhány az elmúlt években megvalósult, közel nyolcezer digitális pedagógiai projekt közül, amelyekben tizenkilencezer tanár és háromszázhuszonötezer diák vett részt. Idén eddig már mintegy nyolcszáz oktatási intézmény jelentkezett a programra.
A hétfőn kezdődő, április 8-12. között megrendezendő IV. Digitális Témahét célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben.
Ez a hazai digitális pedagógia legfontosabb eseménye
A 2016-ban útjára indított Digitális Témahét évről-évre a digitális pedagógia legfontosabb hazai eseménye. A programban részt vevő pedagógusok és diákok változatos, kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket a digitális technológiával támogatott tanulás során.
Mindez messze nem csak informatika órákat jelent, a program célja, hogy a digitális oktatás más tantárgyakra is kiterjedjen. A program az államilag meghatározott tanév rendjében is szerepel.
Az idei Digitális Témahéthez még csatlakozni kívánó köznevelési intézmények ezen a címen jelentkezhetnek, ahol a pedagógusokat felkészítő webináriumok, részletesen kidolgozott oktatási anyagok, mintatartalmak, módszertani útmutatók és folyamatosan fejlesztett Tudásbázis is várja.
Idén a Digitális Témahét kiemelt figyelmet fordít:
• a multidiszciplináris megközelítésre: a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítésére;
• a digitális technológia alkotó használatára és az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére;
• a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztésére és bevonására;
• a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítésére;
• a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonására;
• illetve a tavalyi évhez hasonlóan a digitális gyermekvédelemre, a médiatudatosságra, és a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenésére.
Borítókép: MTI/Bruzák Noémi